Droame – paralleellooming
III kooliaste, gümnaasium
28.10-28.11.2025
Briti-Saksa arhitekt ja kunstnik Pascal Bronner on oma joonistatud maailmade loomise kirjeldamiseks mõelnud välja ingliskeelse sõna droame, mis tähistab olekut või välja, kus kohtuvad unistamine, rändamine ja kodutunne (inglise keeles dream, roam ja home). Seda olekut või välja inimajus nimetab Bronner seisundiks, mil sünnib looming. Või siis on see hetk, mil inimene hakkab tegelema loominguga, lülitades ajus samal ajal välja argitegevused.
Bronner peab oma loomingu juures lahutamatuks osaks aktiivsus- ja tähelepanuhäiret (ATH). Bronneri sõnul ületab tema oskus joonistada võime suuliselt suhelda, seega on joonistamine ja loominguline tegevus teraapia, mis aitab keskenduda, oma ideid väljendada ja neid ka teistele kommunikeerida. Näitusel eksponeeritud teosed mõjuvad inspireerivalt igas eas publikule, mõjutades loodetavasti ka nende kirge loomingulise tegevuse vastu. Pascal Bronner seisab oma loometegevusega selle eest, et igas inimeses on olemas alge loominguks ning kunagi pole hilja, et alustada.
Haridusprogrammis tutvustame Bronneri loomingu tausta ja loomepraktikat, süveneme tema loodud arhitektuursetesse maailmadesse ning isiklikku mütoloogiasse. Õpilased saavad harjutada pilti süvenemist ning märkamist. Praktilises tunni osas vahetame kogemusi paralleeljoonistamise e muu asja kõrvalt tehtava sirgeldamise, kritseldamise ja sodimise teemal ning omandame mõne loomingulise võtte, mida kasutada ärevuse, stressi või keskendumisraskuse korral.
Programmi läbinud osaleja:
- teab, kes on Pascal Bronner
- oskab seostada loomingulise tegevuse seost vaimse tervise säilitamisel
- oskab nimetada vähemalt ühe loomingulise tegevuse, mida kasutada vaimselt keerulise olukorraga hakkama saamiseks
- omandab vähemalt ühe joonistamisega seotud teraapilise tegevuse
Programmi kestus: 90 minutit