
Millest koosneb linn?
I ja II kooliaste
Selles programmis keskendume erinevatele hoonetüüpidele ja räägime sellest, mis on linnas veel peale majade. Vaatame kuidas maju linnas paigutatakse ehk milliseid erinevaid planeeringuid on olemas. Programm toimub püsiekspositsioonisaalis, programmi juurde kuulub ka lõbus otsimismäng ning programm lõppeb praktilise tööga.
Programmi läbinud õpilane:
- mõistab linnaplaneerimise vajalikkust;
- oskab seostada hoone vormi selle funktsiooniga;
- oskab nimetada vähemalt kahte hoonestusviisi;
- mõistab, et linn ei koosne ainult majadest ja inimestest.
Programm toetab geograafia, ajaloo, kunstiajaloo, kultuuriloo ja kunstiõpetuse ainesisu omandamist.
Programmi kestus: 90 minutit
Eel- ja järeltegevused õpetajale:
Enne muuseumitundi oleks kasulik (aga mitte hädavajalik) loodusõpetuse, kunsti, eesti keele ja/või tehnoloogiaõpetuse raames, lõimitud õppekavas läbida elukeskkonna ja/või linnaruumi teema;
Peale muuseumitundi:
Võimalusel õuesõppe raames (või töös kaardiga) uurige, millist hoonestusviisi on kasutatud kooli ümbruses. Kui võimalik, võiks uurida ka ümbruskonna ajalugu – mis aastatest on pärit koolimaja ja seda ümbritsev linnaosa, mis tüüpi hooned kooli ümbritsevad (elumajad, büroo või tootmishooned, avalikud asutused või kaubanduskeskus jne).
Kuidas on lahendatud erinevate liikumisvahenditega kooli juurde pääsemine? Looge grupiti edetabelid kooli jõudmise viiside kohta jalakäija, jalgratta-tõuksi, ühistranspordi ja auto kasutajatele mõeldes; võrrelge edetabeleid ja analüüsige, kuidas enamus klassi õpilasi kooli jõuab ja mis on selle põhjused.