Mis on kodu, kus on kodu…
Lasteaed, I ja II kooliaste
LAK õppe sõbralik
Haridusprogrammis „mis on kodu, kus on kodu …“ saab õppida ruumi kirjeldama läbi kõiki puudutava ja igapäevase teema – kodu. Tund toimub muuseumi püsiekspositsioonisaalis, mis väikestes külastajates alati palju elevust tekitab, sest maketid meenutavad nukumajasid. Arutleme erinevate majatüüpide ning neid ümbritsevate keskkondade üle. Vaatame, kuidas viimase 150 a jooksul tallinnlaste kodud muutunud on, lisaks sellele saavad lapsed ka saalis äraarvamismängu mängida. Muuseumitunnis kasutatakse aktiivõppemeetodeid ning tunni lõpus joonistab iga laps oma kodu plaani.
Programmi läbinud õpilane:
- kirjeldab lihtsate sõnadega eluhooneid ning märkab erinevusi ja sarnasusi;
- oskab nimetada erinevaid elamutüüpe;
- oskab eristada kaasaegseid elumaju vanematest;
- mõistab kodu mõistet paremini.
Eel- ja järeltegevused õpetajale:
Koduloo uurimus: peale muuseumitundi uurib iga õpilane kodus koos vanematega oma pere fotoalbumit ja toob klassi või rühma ühe foto või selle koopia oma vanemate või vanavanemate kodust koos selle kirjeldusega – mida vanem foto, seda põnevam. Koos võib teha väikese näituse ja rääkida lugusid, milline oli fotol olev kodu. Lähtuda saab muuseumitunnis kuuldud kodude kirjeldustest – milline oli maja, kus see asus, palju inimesi seal elas, millised olid tingimused.