Täna avatud 11–18
lapsed pikale peegelpõranda peal

Ruum meie ümber

Lasteaed ja I kooliaste

Kas ruumil on otsa ja äärt, mis piirab ruumi, millises ruumis on hea olla? Milline on minu “ruum”? Kuidas sünnib arhitektuur, kes on arhitekt ja miks on maju üldse vaja? Programm toimub peamiselt püsiekspositsiooni saalis, kuid liigume ka ülejäänud maja peal ringi.

Arutluse käigus avastame kui laialt saab ruumi defineerida. Majas ringi liikudes tunnetame erinevate ruumide omadusi, proovime oma kehaga lihtsaid konstruktioonireegleid ja otsime geomeetriat. Spetsiaalsete ninapeeglitega saab n-ö laes kõndida, et paremini uurida, mis on meie silmadest kõrgemal. Tegeleme ka ruumide mõõtmisega ja arutleme kui palju ruumi erinevate tegevuste jaoks vaja on. Programmi lõpus saavad lapsed oma unistuste ruumi luua.

Peale programmi õpilane:

  • saab aru, et sõnal ‘ruum’ on laiem tähendus;
  • mõistab arhitekti rolli füüsiliste ruumide loomisel;
  • teab, et kolmnurk on tugevam kujund kui nelinurk;
  • oskab paremini ruumis olevaid detaile märgata.

Programmi kestvus: 90 minutit

Eel- ja järeltegevused õpetajale:

Peale muuseumitundi: kunsti või tehnoloogia tunnis, lõimitult matemaatika ja loodusainete tundidega, loome endast ühiselt kokkulepitud mõõtkava järgi mini-mina (vt. Oma keha mõõtude vähendamise juhendit). Kui nöörist mini-mina on valmis, looge pappkarpis talle oma fantaasia järgi unistuste ruum. NB! pööra tähelepanu ka erinevatele materjalidele – kangas, paber või plastik; pehme, kare, sile jne. Ära unusta mõelda ka sellele, milliseid tegevusi sinu ruumis teha saab – igavas keskkonnas ei taha keegi kaua olla.
Tegevuseks võiks plaanida mitu tundi. Lõpuks võiks võimalusel luua väikese näituse valminud ruumidest.